onsdag 22. april 2020

Fin tur i kveld og


Det ble en finfin tur også i kveld med fiskestanga, selv om fiskefangstene ikke økte særlig fra i går.

Jeg hadde med den lille, billige fluestanga jeg er så glad i på turen i kveldingen i dag. Den er artig å bruke, 5-delt og snerten. Med den lille, lette magnesiumsnella jeg kjøpte for konfirmasjonspenger i 1985 er den virkelig artig i bruk.


Det gikk nemlig ikke mange kastene med montananymfa i enden før ørreten var på. Skikkelig moro, og en fin fight i kveldssola.

Kanskje gode halvkiloen stor og fin i formen fikk den svømme tilbake igjen i vannet her. Er de mindre tar jeg de gjerne opp som del av kultiveringen.


Jeg hadde to gode kjenninger til, men jeg var nok for rask i tilslaget og nappet vel nymfa rett ut av kjeften på ørretene kan jeg tenke meg. Det ble ingen flere i håven i dag heller.


Jeg trodde jeg skulle få bedre og romsligere med tid i dag, denne onsdagen, men det ble det ikke altså. Det ble faktisk litt travelt i formiddag og tidlig ettermiddag, selv om jeg ikke hadde undervisning av noe slag i dag. Det er en annerledes skolehverdag også for oss lærere.

Jeg får se når neste tur blir. Til helga i hvert fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.