onsdag 22. april 2020

Gorillatape med på tur


Å ha med noen meter med kraftig tape på tur, kan faktisk redde turen skulle uhellet være ute.

Jeg har alltid med tape på tur. Litt sportstape har jeg blant førstehjelpssakene i tillegg til plaster og strips. Til utstyrsreparasjoner og spesielt til Allykanoen drar jeg aldri uten noen meter Gorillatape.

Oppdaget denne uka at det var snaut igjen med nettopp Gorillatape og fant denne tapen til en ganske ok pris tror jeg på Clas Ohlson. 32 hele metere for 179,50 i 48mm bredde er grei pris sammenlignet med hva jeg ser i nettbutikkene som selger friluftsutstyr i alle fall.

Lappen med Gorillatape har vært i vask flere ganger og sitter enda

Jeg har hatt bruk for Gorillatape ved flere anledninger og senest til å lappe et hull på kneet på skallbuksa seint sist høst. Det ser ikke veldig pent ut, mildt sagt, men lappen på bildet har sittet på i 4-5 maskinvasker allerede. Det er ikke verst.

Om Gorillatape er den aller beste til turbruk, nei det vet jeg ikke, men den er sterk og limer godt. Til duken på Allykanoen sitter den skikkelig godt vet jeg. Der har jeg tidligere forsøkt den billigere gaffatapen av ulike fabrikater, men den slipper langt lettere.

På kanotur har jeg alltid med en solid rull med Gorillatape, mens på vandreturer holder det med en liten meter eller to. Da tar jeg tapen med på denne fiffige måten.

Her finnes en artig test av ulike såkalte duct tapes på Youtube som viser litt styrken til bl.a. Gorillatapen.

Nå er i allefall lageret med Gorillatape fyllt opp. To ruller á 32 meter bør holde en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.