onsdag 1. mai 2024

1. maitur i packraften!

 

Det var nesten nødt til å bli ny tur i packraften når mai måned ankom med både finvær og sommervarme.

I åttetiden var jeg i vei utover kjente Liervatnet i packraften lastet med campingstol, dagstursekk og en halv sekk med bjørkeved. Jeg får akkurat plass foran beina i båten til nettopp en pakksekk med ved.

Greie 13 varmegrader da jeg la utpå, men i lunsjen i 11-tiden bikket temperaturen gode 20 og da stilnet også vinden nesten helt. Nesten litt trykkende varme da.

En fin rundtur ble det før lunsj og bål på vanlig plass her i vannet. En stund siden sist det hadde vært folk der virket det som.

Det ble flest fisk på den røde Aura Flake-sluken i 7 gram i dag. Flere fra båten, men også noen fra land. Ingen store å snakke om, den største kanskje 4 hekto. Et titalls i antall til slutt.

Jeg så ikke en sjel utpå vannet de timene jeg var på tur i dag, men så et par karer på land i nordenden da jeg var på vei tilbake til Lier.

Drøye fem timer på tur ble det denne første dagen i mai i år. Omtrent som planlagt for dagen akkurat det. 

Neste tur i båt blir antakeligvis til helga. Planen er å sjøsette Askeladden da hvis været blir som lovet.

PS! Vil du lese om turene mine med packraft så er de samlet her på bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.