søndag 26. mai 2024

Finfin tur i packraften

 

Det ble noen fine formiddagstimer i packraften i nabokommunen i dag. Helt vindstille til tider.

Varmt ble det også de timene jeg var utpå. Noen og tjue varmegrader viste termometeret i bilen da jeg startet i titiden.

Det ble en runde med noen besøk i spennende viker. Her finnes fin fisk, men det er alltid et stykke mellom dem.

I dag ble det kun noen napp de timene jeg var utpå. Fra en holme jeg lunsjet på hadde jeg også noen napp.

På vei hjemover så jeg faktisk en oter på samme holmen jeg hadde lunsjen på. Det er jammen ikke hverdagskost. 

Trodde nemlig først det var en mink, men da jeg fikk se hele dyret var det tydelig nok. Kraftig hode og hale og mye større enn minken i størrelse. Noe bilde fikk jeg ikke.

Et yrende fugleliv var det både i skogen langs vannet, men også ute på vannet. Flere ulike andefugler var å se.

Nå får jeg se hva det blir neste helg, packraft eller ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.