tirsdag 12. januar 2021

Det blir mer isfiske!

 

Joda, det blir mer isfiske og allerede denne uka, selv om milde vinder akkurat nå herjer utenfor her jeg bor.

Værmeldingen melder at kaldværet skal fortsette etter en kort pause med mildvær kommende natt. Det er meldt storm i kastene fra nordvest i natt.

Jeg tror ikke det vil ødelegge isen og i morgen blir det temperaturer på blå side igjen, samtidig som det meldes svært lite vind. Perfekte vindforhold på isen som vi målte til gode 12 cm sist søndag.

Værmeldingen for mitt fiskevann onsdag 13. januar (Kilde: Storm.no)

Jeg har ikke forsøkt kikkfiske ennå på isen i år, og det er målet med turene nå i midtuka. Jeg kan gå fra jobb klokka 12 både onsdag og torsdag denne uka og håper å få et par timer hver ettermiddag da på isen.

Det er ikke akkurat storfisk som er fanget til nå på isen, og det er det jo sjelden det blir akkurat her på mine kanter av landet, men det finnes større eksemplarer under isen der vi fisker og håpet er jo å se noe til dem også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.