søndag 31. januar 2021

Bomtur på isen i dag

 

I morges var jeg tidlig av gårde mot nabokommunen i øst. Der var det et vann jeg ville forsøke i dag.

Det er kanskje hele 10 år siden sist jeg fisket her og like lenge siden jeg gjorde et forsøk også på isen på dette vannet. Nå var det dags igjen.

Vel, jeg kan gjøre historien fra fisketuren i dag ganske så kort. Ikke et napp de timene jeg forsøkte. Ingen bjelleklang fra ståsnørene, som jeg forsøkte på ulike dyp.


Det er fortærende også. Det skal nemlig finnes fin fisk i dette vannet. Fine ørreter i alle fall har jeg fått her, selv om det var røya her jeg var ute etter i dag, men neida, ikke et napp en gang altså.

Noen ganger så er det slik også, at det blir bomtur. Da den iskalde tåka kom sigende, ja da fikk jeg nok,  pakket sammen og dro hjemover med halen mellom beina.

Kulda skal fortsette ser det ut som så jeg får flere sjanser på isen i vinter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.