lørdag 30. januar 2021

Tiende tur på isen i år!

 

Nok en tur på isen i dag, den tiende faktisk i år. Akkurat det er ikke veldig vanlig.

Fortsetter kaldværet, ja så kan jeg kanskje slå rekorden fra 2018. Da hadde jeg 13 turer på isen mener jeg å huske. Før januar er over i år har jeg hele 10!

I dag var jeg på isen før klokka ti. Helt vindstille og 3 minusgrader. Fine forhold.

Jeg hadde med meg en vedsekk i dag så jeg kunne holde varmen ved bålet skulle det bli kjølig utover dagen. 

Det kom en trekk utover dagen og da var bålet jaggu godt å ha og sitte ved. Et og annet snødryss kom også i løpet av de timene jeg var ute i dag.

Til sammen ble det 7 røyer på isen i dag, der den største var i steikefiskstørrelse. Den minste, ja den må være blant de aller minste røyene jeg noen gang har fått.

Litt typisk at det var den første timen på isen at det var litt liv på snørene. De siste timene var det knapt noe som helst som fikk bjellene til å ringe på ståsnørene.

Jeg pakket sammen da den siste vedkubben var oppbrent. Det blir ny tur i morgen er planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.