torsdag 7. januar 2021

JA, det blir isfiske!

 

Isen bærer! I ettermiddag tok jeg turen til favorittvannet for nettopp å sjekke det, om isen bærer den velfødde kroppen til turbloggeren.

Den holder i massevis! Ganske utrolig. Sist jeg var her og sjekket sist søndag, ja så var det åpent vann der jeg i ettermiddag målte omtrent 8 cm tykkelse på stålisen.

Det er alltid litt skummelt å bevege seg ut på helt gjennomsiktig stålis. Dette selv om stålis er den istypen som er aller sterkest og tåler størst belastning.

Det viktigste i ettermiddag var ikke fiske, men å få sjekket tykkelsen på isen. Likevel hadde jeg et snøre uti en liten time, dog uten fangst.

Før jeg forlot fiskevannet i dag, ja så fôret jeg hullene jeg borret godt med reker. I morgen blir det noen timers mer seriøst fiske, både med ståsnører og med mormyska og kikkfiske. Det skal bli spennende.

For dere som bor på mine trakter, på Haugalandet, har Salar Sportsfiske inne maggot nå. Salar Sportsfiske er hovedsponsor på bloggen.

Det blir isfiske på turbloggeren både i morgen ettermiddag og på lørdag. På lørdag skjer det et værskifte utover dagen mot litt mildere vær, men neste uke igjen, kan det se ut som kaldværet kommer tilbake. Her gjelder det å utnytte muligheten denne trivelige aktiviteten som isfiske faktisk er! Anbefales!

Vil du lære litt om isfiske slik jeg driver det her hvor jeg bor, ja så leser du dette blogginnlegget.

PS. Skal du ut på den første isen, ja så MÅ du sikre deg litt. Ispigger klar rundt halsen er en billig livsforsikring! Sjekk også istykkelsen grundig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.