søndag 24. januar 2021

Tilbake på isen igjen!

 

Etter nesten en ukes mildvær, samt uværet Frank, ja så var vi spent på om isen hadde overlevd.

Litt før ti i formiddag, kunne jeg heldigvis sende en melding til Frank om at isen bar. Kun litt bløtt langs land pga. at vannstanden hadde steget litt etter snøsmeltingen og regnværet i uka. Ute på isen var den fremdeles gode 18-20 cm tjukk.

Frank ankommer i det jeg nettopp har gjort klar et par hull og agner ståsnørene.

Ikke lenge etter er det bjelleklang fra isen og første røya er oppe. Endelig større enn de kulepennrøyene vi har fått så mange av her tidligere i vinter.

To til og disse enda litt større er på innen timen er gått. Her hadde jeg virkelig funnet plassen.

En halvtimes solskinn varmet godt og da var det bare å nyte solvarmen, ellers var det mest overskyet.

Nærmere halv tre så sneller vi opp snørene og pakker ned, rimelig fornøyd med turen i dag. Vi klarte tilsammen akkurat 20 smårøyer til slutt. 

Det meldes kaldvær og finvær fram til neste helg og det lover godt for nettopp mer isfiske. Mulig jeg får sjansen allerede kommende torsdag igjen. 

PS! Vil du se hvordan jeg driver isfiske her jeg bor, kan du klikke her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.