torsdag 14. januar 2021

Fin dag på isen i dag også

 

Igjen ble det noen ettermiddagstimer på isen og i dag var det heldigvis nesten vindstille.

Kalde 7 minusgrader var det der jeg parkerte og det var småkjølig i skyggen. Heldigvis var det nesten helt vindstille utpå isen og da var det også varme fra den lave januarsola.

Jeg forsøkte meg en ny plass på fiskevannet i dag. Første gang jeg forsøker meg på isen akkurat her. En god fiskeplass ellers i året.

Finværet til tross, så gikk det lang tid før det var lyd i en av bjellene på de to ståsnørene jeg hadde ute på 4-5 meters dyp. Det ble likevel ikke fast fisk.

Jeg forsøkte litt kikkfiske på halvannen meters dybde, nær en liten holme, men der var det ingenting å se.

Det var først lenger utpå ettermiddagen at det ble fisk opp på isen. Da hadde jeg flyttet et ståsnøre ut på dypere vann, kanskje 6 meters dybde. Her var det også litt mer liv, men det ble bare én røye på isen. Ikke blant de største i vannet, men i hvert fall større enn de jeg fikk i går.

I det sola krøyp ned bak skogen og la fiskevannet i skyggen, ja da pakket jeg sammen. 

Blir det ok vær på lørdag, ja da blir det ny tur på isen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.